Motionera mer - må bättre

Att motion och en bra hälsa oftast går hand i hand, är ingen hemlighet. Regelbunden motion kommer att stärka ditt hjärta, muskler och förbättrar även din mentala hälsa. Så se till att planera in fler aktiva timmar under veckan och glöm heller inte bort vardagsmotionen. Vi hjälper dig att klämma in lite mer motion, för att du ska kunna stärka kroppen och må bättre!

Simning – stärker hela kroppen

Att simma är en aktivitet som passar alla åldrar och även dig som har lite krämpor. Vattnet kommer nämligen att avlasta dina muskler, men ger fortfarande ett mycket bra resultat och är perfekt konditionsträning. 

Många olika gym har också en pool, så att du kan variera din träning och både simma, utföra annan konditionsträning och även varva detta med styrketräning. Dessutom kan du passa på att simma när du bokar in dig på ett spa i Sverige. Perfekt att slå två flugor i en smäll och motionera, samtidigt som du kan koppla av i spaets vackra miljö.

Promenader – passar alla åldrar

Någonting som många underskattar är effekten som promenader ger. Att promenera mer är någonting som passar samtliga åldrar. Dessutom kan du enkelt lägga in lite mer vardagsmotion och promenader under dagen, genom att gå istället för att ta bussen, använda trapporna istället för att ta hissen eller gå till mataffären istället för att ta bilen. Med några få knep och lite motivation, kommer det inte vara svårt alls att komma upp ditt dagliga stegmål, så kämpa på!